sabbelibabbeli.blogg.se

Om mig och allt som rör sig i min vardag. Vem jag är? En glad, lite över 40, mc-älskande tjej med glimten i ögat. Sambo med min stora kärlek och bonusmamma till tre barn i tonåren.

Ullared tur och retur och balansblad

Publicerad 2015-02-09 00:00:27 i Allmänt, Vardagsliv,

Lördagen försvann verkligen i ett snabbt  nafs! Turen till Ullared gick bra, man blir ändå lite mör av en dag som började med uppstigning kvart i tre, sen shoppade vi runt i 4 timmar innan vi satte oss i bilen och trampade hem. 
Vi turas ju om lite att köra så då kan man passa på att nicka till o ta en lur i bilen vilket gör att man orkar. 
Många undrar varför vi åker till Ullared och vad man köper där? Vi åker helt enkelt för att det är annorlunda saker, omväxling och lite kul. Lika gärna som vi åker till den lokala handelsplatsen och handlar husgeråd, hemtextil, porslin, kläder och annat kan vi åka dit. Där hittar vi saker som inte finns här på hemma så det blir lite annorlunda. Billigare blir det inte men det är trevligt och så får vi en mysig utflykt på köpet. 




Vi lyckades fylla en hel
kundvagn med olika saker, även katterna fick sitt. Det blev både leksaker, tillbehör och en "katt-igloo" som Freja lagt beslag på och myser i :)



Vi sov ut ordentligt i morse och tog det lugnt, resten av dagen har det bara varit tvätt och plugg för hela slanten. Att plugga är både tidskrävande och jobbigt, blir frustrerad och just nu befinner jag mig på en plats där jag kräks på balansblad, resultattäkningar och kontoutdrag så det har småfrästs både lite hit och dit idag. 

Nu släcker jag lampan för idag, imorgon är det måndag och en ny vecka är redo att sparkas igång. 

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sabina

Välkommen att hänga med mig och det som händer i min vardag. Det är allt från familjeliv, mat, min motorcykel, katten och hus & hem, ja kort sagt allt mellan himmel och jord. Strax innan jul 2013 köpte vi oss sommarstället "landet" som ligger i Costa del Sol, Spanien. Vi ser fram emot att vara där och fixar och donar så att vi ska kunna ha det riktigt härligt där.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela